16 Mayıs 2012 Çarşamba

MANTI LUMACHE


Biz çok severiz böyle doldurma mantıyı ya da mantı makarnayı.
Kimine göre tembel kadın yemeğide denilebilir ama ben bu lafa karşıyım gayette zahmetli
bir yemek. İç hazırla tek tek o küçücük deliklerden doldur ha bence doldurmakta maharet
az ya da gevşek doldurursan pişerken içinden çıkıyor kısacası çok uğraştırıyor
Böyle tembelliğe can kurban..;))
şimdi buyurun tarifime..

MALZEMELER
1 paket mantı makarna
150gr dana kıyma
2 adet orta boy kuru soğan
tuz, karabiber
6 bardak su
2 yemek kaşığı margarin
üzeri için;
sarmısaklı yoğurt
salça, tereyağ, pulbiber, nane

YAPILIŞI
Soğanları rendeleyip fazla suyunu sıkalım.
Kıyma, tuz ve karabiberle iyice yoğuralım.
Bu harcı tek tek iyice bastırarak mantı makarnamızın içine dolduralım.
Margarini tenceremizde eritip 6 bardak kaynar suyu ve mantılarımızı tencereye koyup
15 dakika hiç karıştırmadan pişirelim.
Sos tenceremizde tereyağını eritip salcamızı ve baharatları pişirelim.
Pişen mantımızın üzerine önce sarmısaklı yoğurdu daha sonrada sosumuzu koyup servis yapalım

AFİYET OLSUNN..

23 yorum:

  1. pratik bir mantı;)

    bende bloğuma beklerim

    http://pinkyfashionbeauty.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. evet bayağ pratik darısı başına..

    YanıtlaSil
  3. Epey zahmetli o minicik makarnaları doldurmak, bir kere biz de kalkışmıştık ordan biliyorum :)) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım
      zahmetli ama lezzetli hemde az malzeme bol lezzet;)
      sevgiler..

      Sil
  4. Hay aklınla bin yaşa sen bu hafta sonu deneyeceğim emin ol,
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla kurtarıcı bir yemek hem heran elinin altında bulabilirsin mantı makarnayı ben her alışverişe gittiğimde alıyorum misafir falan farketmez yap koy önüne parmaklarını yesin;))

      Sil
  5. mantı makarnasını bende yapıyorum çok güzel oluyor...
    ama biraz vakit alıyor içini doldurmak :((
    ben çay kaşığının tersiyle dolduruyorum içini :))
    ama olsun tadı aklıma gelince olsun diyorum...
    vakit alırsa alsın diyorum :))
    hıııııım çok güzel görünüyor canım...
    ellerine ve vaktine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh bak senin yöntemde iyiymiş denemek lazım;)
      sabır işi gerçekten ama sonuç için değer
      sevgiler;))

      Sil
    2. teşekkür ederim canım :))
      bencede bu tad için değer :)))
      hele yemek yemeye düşkünsen :))
      şahsen ben yemek yemeyi, gezmeyi çoook severim :))
      sevgiler...

      Sil
  6. bu arada profilinde akrep burcu olduğunu okudum...
    bende akrep burcuyum :))))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akrep burcu olmak iyidir ya
      tanıdığım her akrep burcu kadın kararlı sevecen ve en sevdiğim özelliğide
      asla taviz vermeyip kendini ezdirmeyen tarzda insanlardı aynen bende onlardan biriyim seviyorum özelliklerimi;))

      Sil
    2. canım valla çok güzel açıkladın...
      burcun ne diye sorduklarında akrep diyorum...
      herles şöyle bir geri çekiliyor...
      korkuyor...
      korkmayın diyorum gerçekte soktuğu gibi zarar vermem diyorum...
      gülüyorlar :)))
      bende seviyorum burcumu :))
      hiç akrep burçlu bi tanıdığım olmamıştı....
      valla seni tanıdığıma çok memnun oldum :))
      genelde çevremde terazi, ikizler, ve başak burcu kaynıyor :))
      çok konuştum galiba çenem düştü...
      eee haydi ben kaçar kocaman sevgileer...

      Sil
    3. benim çok olduu hepsi senle ben gibi inan;)
      bende terazierle çok ii anlaşırım
      kova ve balıklarla pek anlaşamam hep öyle oldu yani bugüne kadar;)
      eşimde terazi iyiyz çok şükür
      sevgiler canım;))

      Sil
  7. bence de hiç kolay değil bu mantıyı yapmak.. hatta bana o kadar zahmetli gelir ki hiç yapmam: ) ellerinize sağlık... ben de beklerim sevgiler: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen davetine karşılık verip bloguna geliyorum güzel yorumun için teşekkürler güzelim sevgiler;)

      Sil
  8. valla yemesi çok zevklidir ama doldurma işi olmasa:)yeni evlendiğimizde eşimle tv izlerken doldurur atardık dondurucuya tabi o zamanlar yarım paket yeterdi ikimize.şimdi 1,5 paketten aşağısı doyurmaz bizim aileyi:))yani çalışan biri için hiçde kolay değil.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım şimdilik çalışmaya ara verdim
      okuyorum bu sene bitsin hayırlısıyla bende çalışan kategorisine girersem dediğin gb bende biraz zorlancam aama napalım ben mutfağa mutfağıma aşığım;)
      sevgiler güzelim..

      Sil
  9. Yok yaa kim diyor tembel işi diye ben tembelim mesela daha hiç yapmadım. yapmamda minik minik doldur hatta dediğin gibi az oldu çıksın içinden çok oldu patlasın.. mantı açarım daha kolay.Sen çok zahmetli bir yemek yapmıssın şekerim afiyet şeker olsun size. (Bende Akrep im bu arada)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol güzelimm;)
      demek sende akrep burcusun benim gibi seviyorum burcumu ve burcumdan olanları sevgiler..

      Sil
  10. bence de oldukça zahmetli bir yemek ve o kadar emeğe bir çırpıda bitiş:) hayatım emeğine sağlık harika....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya zaten en kötü yanı uzun zahmetler sonucu yapılıp sonra bir anda çala kaşık bitirilmesi;))
      sağol güzelim;))

      Sil
  11. hicte tembel yemegi degil .birkere denedim bir saatimi aldi doldurmasi.manti acmak daha kolayima geldi.ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen doldurmak gerçekten
      sabır işi ;))
      sevgiler..

      Sil

bakıp geçme yahu ne düşünüyorsun merak ediyorum
nasıl olmuş iyimi beğendinmi yıkıcı değil yapıcı
yorumlarını bekliyorumm hadiiiiiiiiiiii;))