1 Mart 2013 Cuma

ETLİ KURU PATLICAN DOLMASI (GARANTİLİ;)






Bu mevsimde patlıcanlar hormonlu olduğu için pek fazla almıyoruz
hormonlu gıdaların zararı malum saymakla bitirilmiyor
dün mandırada kuru patlıcan görünce hemen aldım ve bir heveslede bugün yaptım
ilk defa yapıyorum bu dolmayı ve çok ama çok lezzetli oldu
denemeyenlere yada uğraştırı diye üşenenlere tavsiye ediyorum
yapımı çok basit hiçte aman aman uğraştırmıyor en azından sarma kadar;)
buyurun benim patlıcan dolması tarifime

MALZEMELER
24 adet dolmalık kuru patlıcan
2 bardak pirinç
2 adet orta boy soğan
150 gr kadar kıyma
5 kaşık doğranmış domates
1 yemek kaşığı domates salçası
2 diş sarmısak
yarımşar demet maydonoz ve dereotu
1 tatlı kaşığı narekşisi
tuz, karabiber
sıvı yağ
sosu iiçin; 1 bardak su, yarım limon, tuz çok az zeytinyağ

YAPILIŞI

Kuru patlıcanları yıkayalım
Kaynayan suya atıp 3 kez suyunu değiştirip hafif yumuşayıncaya kadar haşlayalım
3 kez suyunu değiştirmemizin sebebi hem acı suyunu atsın birde pişerken kararmasın diye
patlıcanların tam haşlandığını nereden anlıyacağımıza gelirsek
elinize alıp ağzını sıkıştırın hafif yapışıyorsa pişmiştir
ama yapışmıyor ayrılıyorsa biraz daha haşlayın
Haşlanan patlıcanları süzgüye alıp soğuk su ile yıkayıp suyunu süzülmeye bırakalım.
Tenceremizde iç harcımızı hazırlamak için yağ ekleyip soğanları dilimleyip pirinç ile kavuralım
Sonra sırasıyla salçamızı ve sarmısağı ekleyip kavuralım ve soğuyunca domates, kıyma, doğranmış
maydonoz, dereotu, narekşisi, tuz ve karabiberi ekleyip iyice karıştıralım
Patlıcanları üstünde bir parmak boşluk bırakarak iç harç ile dolduralım
Doldurduğumuz patlıcanları 2şerli şekilde birbirinin içinden geçirelim
(fotoğraflardan anlarsınız) düdüklü tenceremize yatık şekilde dizelim
hepsi bitince üstüne bir tabak kapatıp bir kapta sosumuzu hazırlayıp
tabağın üstünden dökelim düdüklümüzü kapatıp 35 dakika kadar pişirelim
pişme süresi düdüklü tencereye göre değişiyor
yani en az 35 dakika pişmesi gerekir siz kendinize göre kontrol edip
biraz daha fazla pişirebilirsiniz.

AFİYET OLSUNN..

5 yorum:

  1. çok severim kuru dolmaları,ölçülü vermeniz ne iyi olmuş ellerinize sağlık :)
    banada beklerim belki izleyicim olursunuz sevgiler görüşmek dileğiyle
    http://ugurbocegimmutfagi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bende çok severim
      verdiğim ölçüler garantilidir birebir ölçü yani
      yapçaksan birde böyle denemeni tavsiye ederim
      çok lezzetli lezzeti benden garantili;)
      ben zaten izleyicinim canımm;))

      Sil
    2. canım ben yorumu gönderme butonuna bastıktan sonra farkettim yanlışı,başka bir yorum kutusuna yazacağım yere seninkinin altına oldu :)

      Sil
  2. kııız ben bundan yerim :))
    ellerine sağlık :)

    bende kuru patlıcan yada kuru dolma biber alıcam :)
    ama olmaz ki bak biizm burda canımz çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızz yemesen ayıp olur valla;)
      çok lezzetli bak lezzeti benden garantili dene
      memnun kalcağına garanti veriorum bu ölçüyle
      teşekkürler canım benim

      Sil

bakıp geçme yahu ne düşünüyorsun merak ediyorum
nasıl olmuş iyimi beğendinmi yıkıcı değil yapıcı
yorumlarını bekliyorumm hadiiiiiiiiiiii;))