19 Nisan 2012 Perşembe

KUYRUK KEBABI

Eveeet efendim bugünkü tarifim bana özel bir tarif başka bir yerde bulamazsınız yani;)
kuzu kuyruğunu yani kimileri poçik diye bilir biz onu genelde nohutta severiz.
Dana kuyruğunuda genelde haşlama olarak çorba yaparız.
Ama ben birkaç defadır bu şekilde kebabını yapıyorum beğenerek yiyoruz.
buyurun şimdi tarifime

MALZEMELER

1 adet dilimlenmiş dana kuyruğu
2 adet patates
6 bardak su
tuz, karabiber, kimyon

YAPILIŞI

Dilimlenmiş dana kuyruklarımızı iyice yıkadıktan sonra düdüklü tencerede 6 bardak su ile
50 dakika tuz eklemeden haşlıyoruz. düdüklümüzün altını kapattıktan sonra 10 dakika
kapağını açmadan dinlendiriyoruz. Toplamda 1 saat kalıyor düdüklüde.
Kuyruklar düdüklüde dinlenirken patatesleri ince ince dilimleyip az yağda kızartıp
rulo havluyla fazlalık yağını alıp tabağımızın kenarlarına yerleştiriyoruz.
Haşlanan kuyruklarımızı 1 kaşık yağ koyduğumuz teflon yada seramik tavamıza(yapışmaması için)
alıp baharatları ekleyip önlü arkalı iki tarafını güzelce kızartıp tabağımıza alıyoruz.
yanında patates, pilav ve yoğurtla servis yapıyoruz. Kebabımız hazır.

AFİYET OLSUNN..

6 yorum:

  1. Gözdecim sen n'aptın böyle!Ağzım açık bakıyorum valla, ellerine sağlık.Sanat eseri gibi görünüyor burdan.Wow diyorum, çok güzel görünüyor:)))

    YanıtlaSil
  2. ;))))
    Bu güzel yoruma çok sevindim sağol canım benimm;)
    Valla tadı görüntüsünden daha güzel oluyor
    Sen et seviyorsun bildiğim kadarıyla o yüzden kesin dene diyorum...

    YanıtlaSil
  3. yavrum zaten yapılacaklar listesine ekledim, hatta defterime de yazdım, ben de seviyorum ama eşim bayılacak bunu yaptığımda.Nefis nefis:))))
    Çok da kolay zaten, ama kuyruk yağıyla birlikte tadını ancak tahmin ediyorum, eminim çok güzeldir.Hatta yaparsam da yazarım zaten:)))

    YanıtlaSil
  4. aynen yaparsan bana sonucu yaz canım;))

    YanıtlaSil
  5. Nefis gorunuyor! Ustelik yapim da kolay :) ellerinize saglik!

    YanıtlaSil

bakıp geçme yahu ne düşünüyorsun merak ediyorum
nasıl olmuş iyimi beğendinmi yıkıcı değil yapıcı
yorumlarını bekliyorumm hadiiiiiiiiiiii;))