5 Mart 2013 Salı

MAYONEZLİ POĞAÇA





Herkese merhabalar
Takıya başladım başlayalı günlerim dolu dolu geçiyor
Boş durmamak birşeylerle oyalanmak gerçekten çok güzel birşey
Nezamandır poğaça yapmadığımı farkedip akşamüstü kendimi poğaça malzemelerini
hazırlarken buldum iyide oldu kokusunu bile özlemişim
Ev yapımı sonuçta sokaktakine benzemiyor miss missss
ben hamuru ikiye böldüm yarısına dereotu ekledim 2 çeşit oldu.
Mayonez ne fark yaratıyor derseniz bence hamurunda çok büyük bir
fark yaratıyor ve yerken resmen dağılıyor açma börek gibi oluyor desem yeridir
deneyin farkı görün diyorum;)
buyurun tarifime

MALZEMELER
2 yumurta( biri içine diğeri üstüne)
50gr eritilmiş margarin
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 bardak süt
2,5 bardak un
2 dolu yemek kaşığı mayonez
1pk kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz

içi için; çamur peyniri( tuzlu lor)

YAPILIŞI
Hamurumuzu malzemeleri karıştırıp güzelce yoğuruyoruz
hamurdan küçük parçalar koparıp elimizde açıp içine peynir koyup
kapatıyoruz çırptığımız yumurtayı üstüne sürüp susam serpiyoruz
170 derece fırında 20 dakika pişiriyoruz.

AFİYET OLSUNN..

20 yorum:

  1. mayonez hamuruna eminim ayrı bir lezzet katmıştır :)
    ellerine sağlık canım...
    miiis gibi koktu sanki..
    benimde poğaça yapmam lazım :)
    CANIM ÇEKTİ KIIIZ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özellikle içini ısırınca çektim
      baksana ya tel tel ayrılıyor hamuru yumuşacık
      yapçaksan bu tarifi dene bir kere derim
      bende ilk evlendiğim zaman keşfetmiştim mayonezi
      yemeklere hamurişine
      elime ne geçerse koyuyordum ve bu gerçekten çok güzel oldu
      yap kızz sende bak canın çekmiş göndersem
      oraya gelene kadar kendinden geçer benim poğaçalar
      öperim seni kocamannn;)

      Sil
  2. birileri dolmalar,poğaçalar yapmış ve ben şu anda gördüm,bana kalmadı galiba ,poğaça ben de uzun zamandır yapmadım ,vakti gelmiş,ellerine sağılık canım.Takıları da bi bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım taze bitti;)
      hoşgeldin
      takılar diğer blogda
      http://gelinlerkulubu2.blogspot.com/
      ordan bakarsın arzu edersen
      öptümm kocaman

      Sil
  3. Hımm ilginç hamurunda mayonez var,labne peyniri koymayı biliyordumda mayonezli hiç duymamıştımm ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım o zaman bu tarifide denemeni tavsiye ederim ;)
      teşekkürler;)

      Sil
  4. başlığı okuyunca şaşırdım bian, dedim heralde iç malzemesine konuyordur, hamurunaymış meğer tarifi aldım görüntü çok hoş gerçekten, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gördüğün gibi o içini gösterdiğime bakarsan
      hamurun nasıl tel tel açıldığını farkedersin
      işte onu yapan mayonez açma gb oluyor
      tarifi aldığına sevindim canım
      denemeni tavsiye ederim gerçekten;)

      Sil
  5. mayonezli mi ilk defa duydum :) ev yapımı herşey nefistir ki ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senemim daha neler var neler
      gerçekten çok nefis oluyor
      canım çok teşekkürler

      Sil
  6. Eline sağlık canım nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  7. Poğaçalar çok güzel görünüyor.Canım çekti :)

    YanıtlaSil
  8. tuzlu tatları çk seviyorum. İzlemeye aldım seni bende bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  9. Allahım bir gün bende şöyle güzel poğaçalar yapabileyim ellerine sağlık canım benim. Buda denenmek üzere not edildi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaparsın tabi dur bakalım
      sen daha yeni yuva kurcan
      en güzellerini yaparsın korkma;)
      teşekkürler canımm

      Sil
  10. Ben bunu yaparım arkadaş:)))
    Yanlız Gçzdecim bu bloguna yazdığın yeni yazılar benim okuma listemde görünmüyor, diğer blogundakiler geliyor ama nedense buraya yazdıklarını ancak bloguna girince görebiliyorum, dur tekrardan izleyeyim de belki düzelir.
    öpüyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap canım bencede.
      bloglovin sadece diğer blogumu kabul ediyor bu blogum
      orda görünmüyor muhtemelen ondan göremiyorsun canım

      Sil

bakıp geçme yahu ne düşünüyorsun merak ediyorum
nasıl olmuş iyimi beğendinmi yıkıcı değil yapıcı
yorumlarını bekliyorumm hadiiiiiiiiiiii;))