3 Nisan 2012 Salı

BAZLAMA

MALZEMELER
4 bardak un
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 paket instant maya
1tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
yoğurmak için ılık su

YAPILIŞI
Mayayı bir bardak ılık suda bir tatlı kaşığı şekerle karıştırılarak oda sıcaklığında kabarmaya bırakalım..
Kabarıp köpük köpük olan mayayı elenmiş 4 bardak unun ortasını açıp dökelim tuz ve sıvıyağıda unun etrafına döküp azar azar ılık su ilave ederek yoğuralım.
Yoğrulan hamurun üzerini örterek oda sıcaklığında yarım saat kabarmaya bırakalım.
 Kabaran hamuru tekrar yoğurup pişireceğiniz teflon tava büyüklüğünde açıp 15 dakika kadar daha üzerini örterek kabarmaya bırakalım.
Hafif yağladığımızz teflon tavada açtığımız hamuru kısık ateşte ara sıra çevirerek kızarıncaya kadar pişirelim.

AFİYET OLSUNN..

2 yorum:

  1. Anacım geleyim bir komşu bloga uğrayayım dedim, oooooo arkadaş bazlamamı konulur bu saatte, can çekmesi diye bişey var:))))
    neyse bir ara anneye rica minnet yaptıralıcaklar listesine koydum.
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. bende çok severim geçengün alışverişe gittik bazlama gördüm tanesi 2buçuk lira anam dedim dur ben yapayım birde tarif vereyim millet bukadar parayı boşa vermesin evde temiz temiz yapıp yesin ii yapmışım demi??;))

    YanıtlaSil

bakıp geçme yahu ne düşünüyorsun merak ediyorum
nasıl olmuş iyimi beğendinmi yıkıcı değil yapıcı
yorumlarını bekliyorumm hadiiiiiiiiiiii;))